Bezpłatna
oferta edukacyjna:
Currently are 7 guests online
Technik archiwista |
![]() |
![]() |
![]() |
Bezpłatny kurs kwalifikacyjny w zawodzie TECHNIK ARCHIWISTA
Jedynym warunkiem przyjęcia na kurs jest ukończone 18 lat, nieważne jakie masz dotychczasowe wykształcenie! Można jednocześnie uczęszczać do Liceum Ogólnokształcącego i uczyć się w zawodzie technika. KURS pozwoli Ci zdobyć wiedzę z zakresu archiwizacji dokumentacji niearchiwalnej · przyjmowania akt z komórek organizacyjnych; · kontrolowania prawidłowości sporządzania spisów zdawczo-odbiorczych oraz ich zgodności z przekazywanymi aktami; · sporządzania wykazów spisów zdawczo-odbiorczych; · ewidencjonowania i opracowywania akt; · prowadzenia ewidencji użytkowników korzystających z zasobów archiwum oraz udostępnianej dokumentacji; Brakowania dokumentacji niearchiwalnej, przekazywania materiałów archiwalnych do archiwum państwowego · dokonywania oceny dokumentacji; · przygotowania i wypełniania dokumentów niezbędnych do brakowania; · występowania do archiwum państwowego o zgodę na brakowanie; · ustalania sposób niszczenia wybrakowanej dokumentacji;
I wiele innych zagadnień i prawnych regulacji związanych z zawodem archiwisty, które pozwolą Ci Po ukończeniu kursu i zdaniu egzaminu zewnętrznego z danej kwalifikacji, zdający otrzyma dokument – świadectwo potwierdzające kwalifikację w zawodzie wydane przez OKE w Łodzi. Podstawa programowa i zakres nauczania tutaj Proponujem kwalifikacje: A.63. Organizacja i prowadzenie archiwum i A.64. Opracowywanie materiałów archiwalnych A.63. Organizacja i prowadzenie archiwum 1. Organizowanie archiwum Uczeń: 1) ustala wyposażenie archiwum; 2) określa zakres pracy archiwum; 3) przestrzega zasad obiegu pism; 4) wykonuje prace kancelaryjne; 5) obsługuje biurowe urządzenia techniczne; 6) opracowuje jednolity rzeczowy wykaz akt; 7) opracowuje instrukcję kancelaryjną; 8) sporządza instrukcję archiwalną; 9) ustala i stosuje normatywy kancelaryjno-archiwalne; 10) sporządza plan pracy archiwum zakładowego. 2. Prowadzenie archiwum Uczeń: 1) przyjmuje akta z komórek organizacyjnych do archiwum; 2) kontroluje prawidłowość sporządzania spisów zdawczo-odbiorczych oraz ich zgodność z przekazywanymi aktami; 3) sporządza wykazy spisów zdawczo-odbiorczych; 4) dobiera sposób rozmieszczenia akt w magazynie archiwalnym; 5) ewidencjonuje i opracowuje akta; 6) udostępnia zasoby archiwalne; 7) wykonuje kwerendy, sporządza zaświadczenia i odpisy oraz je wydaje; 8) prowadzi ewidencję użytkowników korzystających z zasobów archiwum oraz udostępnianej dokumentacji; 9) prowadzi działania profilaktyczne i zabezpieczające związane z zasobem aktowym; 10) sporządza sprawozdania z działalności archiwum; 11) popularyzuje dokumentację gromadzoną w archiwum. 3. Brakowanie dokumentacji niearchiwalnej, przekazywanie materiałów archiwalnych do archiwum państwowego Uczeń: 1) dokonuje oceny dokumentacji; 2) przygotowuje i wypełnia dokumenty niezbędne do brakowania; 3) występuje do archiwum państwowego o zgodę na brakowanie; 4) ustala sposób niszczenia wybrakowanej dokumentacji; 5) opracowuje materiały archiwalne zgodnie z wytycznymi państwowej służby archiwalnej; 6) przygotowuje materiały archiwalne do przekazania do archiwum państwowego. 4. Postępowanie w przypadku uszkodzenia, zagubienia i kradzieży dokumentacji archiwalnej lub likwidacji jednostki organizacyjnej Uczeń: 1) określa obowiązki archiwisty wobec likwidatora lub syndyka; 2) ocenia stan uporządkowania i zaewidencjonowania dokumentacji w archiwum; 3) przeprowadza skontrum zasobu archiwalnego; 4) zabezpiecza dokumentację; 5) podejmuje działania w przypadku uszkodzenia, zagubienia lub kradzieży dokumentów; 6) przygotowuje akta i przekazuje je sukcesorowi. A.64. Opracowywanie materiałów archiwalnych 1. Opracowywanie dokumentacji aktowej, technicznej i geodezyjno-kartograficznej Uczeń: 1) dobiera metody porządkowania dokumentacji; 2) określa przynależność zespołową i rodzaj dokumentacji; 3) segreguje, klasyfikuje i inwentaryzuje dokumentację; 4) opracowuje inwentarz archiwalny dokumentacji; 5) sporządza pomoce archiwalne dla dokumentacji. 2. Opracowywanie dokumentacji audiowizualnej Uczeń: 1) dobiera metodę porządkowania dokumentacji audiowizualnej; 2) segreguje, klasyfikuje i inwentaryzuje dokumentację audiowizualną; 3) opracowuje inwentarz archiwalny dokumentacji audiowizualnej; 4) sporządza kopie bezpieczeństwa dokumentacji audiowizualnej; 5) sporządza pomoce archiwalne dla różnego typu dokumentacji audiowizualnej. 3. Gromadzenie dokumentacji na nośnikach elektronicznych Uczeń: 1) dobiera metodę opracowywania dokumentacji na nośnikach elektronicznych; 2) porządkuje, inwentaryzuje i sporządza inwentarz archiwalny dokumentacji na nośnikach elektronicznych; 3) sporządza pomoce archiwalne dla dokumentacji na nośnikach elektronicznych; 4) posługuje się sprzętem do odtwarzania dokumentacji na nośnikach elektronicznych; 5) sporządza kopie bezpieczeństwa dokumentacji na nośnikach elektronicznych.
|
WYDAJEMY ZAŚWIADCZENIA DO ZUS, KRUS, URZĘDU PRACY